Prvi test inteligencije konstruisali su: |
||
Koje godine je konstruisan prvi test inteligencije? |
||
Prvi test inteligencije bio je namenjen pronalaženu: |
||
Šta je
inteligencija? |
||
Koji psiholog je ustanovio da postoje 1 opšti i 7 posebnih
faktora inteligencije? |
||
________je relativno nezavisna od vaspitanja i iskustva i
predstavlja veliki deo intelektualnih aktivnosti. |
||
_________ vezana je za rad i iskustvo i razvija se tokom života. |
||
Koji psiholog je ustanovio da postoji više vrsta
inteligencije( lingvistička, logičko- matematička, spacijalna, muzička,
telesno kinestetička, interpersonalna, intrapersonalna |
||
__________se najopštije određuje kao urođena, sveobuhvatna
kognitivna sposobnost zasnovana na anatomskoj strukturi i na fiziološkom
funkcionisanju korteksa. |
||
Divergentna produkcija je: |
||
Konvergentna produkcija je: |
||
Razvojni model inteligencije postavio je: |
||
Pijaže je stadijum ___________ podelio u šest podfaza u
kojima prve tri predstavljaju pripremu za pojavljivanje prvih znakova
inteligencije. |
||
Egocentrizam u mišljenju je karakterističan za fazu: |
||
Prema Pijažeu, deca su u stanju da rezonuju oslanjajući se
na čulne podatke ali nisu u stanju da izvode zaključke iz teorije i
proveravaju ih u stvarnosti: |
||
U kom stadijumu, prema Pijažeu, deca uče apstraktne
operacije i baratanje apstraktnim pojmovima |
||
Na stepen inteligencije najviše utiče: |
||
Tokom razvoja inteligencija dostiže maksimum (kada): |
||
Koji psiholog je pratio razvojni put dece koja su imala
visok IQ (ukupno 35 godina)? |
||
Samosvest, prema Golemanu znači: |
||
Transparentnost lidera se odnosi, prema Golemanu, na to
da: |
||
Društvena svest kao komponenta emocionalne inteligencije
obuhvata: |
||
Ko je napisao knjigu Emocionalna inteligencija? |
||
Na kom stadijumu razvoja je dete ako razmišlja u skladu sa
pravilima logike i barata pojmovima kao što su ljubav i nezavisnost? |
||
Stadijum formalnih operacija započinje nakon ____________
godine. |
||
Stadijum konkretnih operacija traje _________________
godine. |
||
Žan Pijaže i Lav Vigotski su poznati po teorijama: |
||
Pamćenje, jezik, donošenje odluka, rešavanje problema i
rezonovanje spadaju u oblasti istraživanja kojima se bavi: |
||
Dete od 7 godina, na primer, koje je u stanju da reši sve zadatke
predviđene za tu godinu, kao i zadatke za mlađe uzraste, a nije u stanju da
reši zadatke koje su predviđeni za kasnije godine ima umni uzrast od 7
godina. |
||
|
|
|
Ka cilju usmereno operisanje simbolima a ne samim stvarima,
kojim se dolazi do novih saznanja o bitnim odnosima među pojavama nazivamo:
Naučna disciplina koja se bavi izučavanjem misaonih procesa
naziva se:
__________________je stimulus koji se koristi kao zamena ili
reprezent za konkretne pojave ili predmete.
Informacije koje mišljenje koristi nazivaju se:
Kako se nazivaju
predstave kod kojih postoji neka direktna i očigledna povezanost sa objektom
koji predstavlja.
Kako se naziva
predstava kod koje postoji arbitrarno ustanovljena veza sa objektom?
.__________________ obično određuju kao „skup bitnih i
opštih osobina jedne klase predmeta“.
Dok smo fokusirani na zadatak iz matematike, na primer,
nećemo se oslanjati na znanja iz istorije, već ćemo koristiti one elemente koji
će nam pomoći da što pre dođemo do rešenja zadatka iz matematike. Ovaj proces
nazivamo:
Procesi pri formiranju pojmova nazivajuju se (dva tačna
odgovora)
Mišljenjem utvrđujemo veze i odnose. Ovaj proces nazivamo:
___________ je oblik mišljenja koji se koristi pravilima
logike da bi se iz određenih tvrdnji izveo zaključak.
Kada krećemo od pojedinačnog znanja o elementima klase i
dolazimo do neke pravilnosti koja važi za sve elemente te klase, govorimo o
______________zaključivanju.
Kada ranije saznate principe primenjujemo na nove elemente i
iskustva i na taj način saznajemo njihove karakteristike, govorimo
o___________zaključivanju.
Reč je o kognitivnom psihočkom procesu koji upravlja informacijama
radi savladavanja prepreka ka postizanju određenog cilja.
Koji psiholog zastupa ideju da su psihološki procesi
isprepletani, kao i da su “mišljenje i emocije često neodvojivi”, pojavljuju se
u našem iskustvu “kao suštinski ista stvar”.
Koji psiholog smatra da možemo da kontrolišemo i menjamo
emocije putem razmišljanja.
Kada se misaoni procesi odnose na rešavanje realnih životnih
problema, onda govorimo o _________mišljenju.
Kada mišljenjem ne vlada logika već želja i kada ono namerno
odstupa od realnosti govorimo o _________mišljenju.
_________mišljenjem dolazimo do novih, originalnih ideja
koje imaju opštu društvenu vrednost.
Faze stvaralačkom mišljenja su (dva tačna odgovora):
Kognitivni razvoj kroz 4 sadijuma opisao je:
Koji autor je poslebno naglasio uticaj socijalne sredine na
kognitivni razvoj,
uloga igre u razvoju apstraktnih značenja, kao i
razvoj unutrašnjeg govora.
Generisanje,divergentno,bočno,difuzno - opširno
subjektivno itd odlika je__________mišljenja.
Analitičko, konvergentno,fokusirano,objektivno itd
odlika je_________mišljenja.
________reč je o pamćenju procedura, motornih radnji i
veština za koje je potreban duži period ovladavanja i podučavanja.
._______ obuhvata trajna znanja o svetu u kojem živimo:
činjenice, pojmove, pravila, značenja
._____________ informacije o specifičnim događajima u
kontekstu drugih događaja u životu jedne osobe.
______________je nesposobnost sećanja informacija iz
dugoročnog pamćenja
____________ predstavljaju najjednostavnije elemente psihičkog
života preko kojih postajemo svesni čulnih podataka iz spoljašnje sredine i
našeg organizma.
_________ je informacija koja se registruje čulnim organima.
Najmanji intenzitet draži koji izaziva jedva primetan
doživljaj (na primer, kada vrhom olovke dodirnemo dlan) naziva se:
Najmanji priraštaj koji treba pridodati prethodnoj draži (na
primer, da bismo primetili razliku u težini predmeta ili jačini svetlosti) da
bi doživeli novi oset je _________________________.
Čist, neposredan čulni utisak koji nastaje dejstvom draži na
receptore naziva se:
________je psihička pojava kojom postajemo svesni draži koja
je delovala na čula.
Proces koji se sastoji od izbora ili selekcije između draži
koje deluju na naša čula, njihovog organizovanja u celine i tumačenje tih
celina naziva se:
Šta je oset?
Šta je opažanje?
__________svaka promena (fizička, hemijska) u energiji koja
deluje na naša čula i organizam naziva se:
Kako se zove nauka koja proučava odnos između draži i oseta,
odnosno utvrđivanje odnosa između jačine draži i jačine oseta.
Kako se zovu naučnici koji su proučavali odnos između draži
i oseta?
Adaptacija je:
Senzibilizacija je:
Vidne osete delimo na:
Tonovi nastaju:
Drazi za koji su se razvili posebni organi, nazivaju se:
Adekvatna draz za čulo vida je:
Fenomeni da jedna hromatska boja izazove oset druge, njoj
komplementarne, nazivaju se:
Gestalt psiholozi su dosli do sledecih zakonitosti
Doživljaji za koje ne postoje objektivni spoljašnji
podražaji su ____________.
_________ je informacija koja se registruje čulnim organima.
Koja od navedenih čula se još nazivaju i hemijska čula?
U koji poremećaj spadaju opažanja bez prisustva draži?
Kada konstujemo postojanje samo nekog svojstva na predmetima
oko nas, na primer crvene boje neke knjige ili jačinu zvuka automobila govorimo
o:
Jedan opažaj je sastavljen:
Šta izazivaju draži u nervnim ćelijama:
Upravljenost mentalne aktivnosti na ograničeni broj draži
između velikog broja datih draži naziva se (primer sa predavanja-čitali smo dve
različite rečenice):
Da li su indikatori dobre pažnje: podešenost i jasnoća
doživljaja
Opažanje, mišljenje, učenje su:
Reč psihologija potiče od grčkog korena reči (psiha-duša i
logos-nauka) i doslovno znači
Koja od navedenih grana psihologije ne spada u teorijske
grane:
_____________se dele na kognitivne, emocionalne i konativne.
Opažanje, pamćenje, učenje i mišljenje su:
Prvu psihološku laboratoriju je osnovao:
Osnivač psihoanalize je:
Sigmund Frojd je razvio poseban metod koji je nazvan
__________________________.
Koja od navedenih grana psihologije ne spada u primenje
grane?
Sposobnosti, interesovanja,crte ličnosti,
temperament...spadaju u:
Budnost,spavanje, odmor, umor…spadaju u:
Vunt je osnovao prvu psihološko eksperimentalnu
laboratoriju-početak psihologije kao nauke.
Čije učenje je iskazano rečima „Upoznaj samog sebe“?
Koji antički filozof je rekao da “svet u kojem je moguće
čulno iskustvo nije stvaran, već je prolazna senka i varka”.
Čovek se prema_________ razlikuje od životinja jer je u
stanju da stvara državu (čovek je „zoon politikon“-„politička životinja“.
Da li je Vilijem Džejms?
Koji autor objavljuje svoj čuveni manifest 1913. godine po
nazivom „Psihologija kako je vidi bihejviorista“
Psihički život kaže__________nalik je ledenom bregu koji
plovi morem... tako je od psihičkih procesa samo neznatan deo svestan, a
ogroman deo pripada oblasti nesvesnoga.
Humanistička teorija__________naziva se još i psihologijom
zdrave ličnnosti, zato što je za nju osobeno to da u središte svog proučavanja
stavlja normalnu, odraslu, zdravu ličnost.
_________je postupak u kome namerno, sistematski i planski
menjamo nezavisnu varijablu, određenu pojavu, da bismo izazvali promene u
zavisnoj varijabli, nekoj drugoj pojavi. Zatim izazvane promene posmatamo
________je postupak koji se sastoji su brižljivom
posmatranju sopstvenih psihičkih doživljaja (kojih smo svesni) i detaljnom
sistematskom i nepristrasnom opisivanju njihovog sadržaja.
_______sastoji se u planskom i objektivnom opažanju,
registrovanju i tumačenju izvesnih pojava i događaja.
_________je nedokazana tvrdnja ili pretpostavka o postojanju
neke pojave ili o povezanosti određenih pojava koja počiva na izvesnim znanjima
________je sistematsko izučavanje psihičkog života ljudi i
životinja, a na osnovu naučnog proučavanja objektivnog ponašanja i neposrednog
iskustva
Ko je krajem XIX veka postavio osnove za lečenje
psihoterapijom (psihoanalizom)?
U kojoj psihološkoj teoriji i školi postoji podela ličnosti
na 3 dela (id, ego i super-ego)?
Socijalna, razvojna i psihologija ličnosti spadaju u:
Zdravstvena, pedagoška i psihologija u menadžmentu spadaju u
_________
Osnivač psihoanalize je:
Intervju, upitnik, skala procene, test, projektivne tehnike
su tehnike za:
______________ predstavlja fenomen kada organizam prestaje da
reaguje na određene draži nakon nekog vremena.
Zakonitosti klasičnog uslovljavanja otkrio je:
_____________je pojava da se uslovna reakcija javlja i na
drži slične uslovnoj draži.
spontano obnavljanje
Za __________________________ je karakteristično da vrlo
brzo dolazi do uslovljavanja, lako se generalizuje i tesko se gasi.
Suštinska odrednica __________________________ je da do
promene u ponašanju dolazi usled povezivanja određenih oblika ponašanja sa
potkrepljenjem.
______________ je istraživao učenje uviđanjem na šimpanzama.
Albert Bandura je najznačajniji istraživač
_______________________.
Potkrepljenje koje dobija uzor za svoje ponašanje Bandura
naziva ________________.
Pojava da je organizam sve osetljiviji na određene vrste
draži koje se ponavljaju naziva se_____________
Jedna od definicija učenja, koju predlaže -Peter Sendž je ga
je učenje sticanje znanja i veština.
_________trajna ili relativno trajna i relativno specifična
promena individue, koja se manifestuje u njenom doživljavanju ili iskustvu i u
njenoj aktivnosti, a koja je rezultat prethodnih doživljavanja ili iskustva ili
aktivnosti individue.
Fenomen tolerancije kod narkomana može se objasniti:
Pojava da uslovni refleks može nastati i na osnovu drugog,
već stvorenog uslovnog refleksa naziva se
Koje učenje se naziva učenje putem pogrešaka i slučajnog
uspeha.
Nagrada koja dovodi do zadovoljenja nekog motiva se naziva
Učvršćuju se one reakcije koje su pozitivno potkrepljene, a
reakcije kojima ne sledi potkrepljenje se eliminišu iz repertoara ponašanja. To
se naziva
Da li se operatno uslovljavanje
naziva jš Skinerovo kondicioniranje?
Često je ponašanje roditelja u suprotnosti sa onim što
roditelji govore i traže od dece. Deca najlakše uče:
Koji psiholog je izveo eksperiment sa Bo-bo lutkom?
Razlikujemo dve vrste učenja po modelu:
_________je usvajanje pojedinih oblika ponasanja neke osobe.
_________podrazumeva se poistovecivanje sa drugom osobom u
celini tj. prihvatanje mnogih njenih osobina i stila ponasanja.
Koja vrsta učenja je primenjena u sledećem primeru - Majka
viče na svoju nemirnu ćerku: „Prestani, umiri se, sada je dosta!” Kada je njen
mlađi brat naljuti, ona mu kaže: „Sada je dosta, prekini već jednom!”
Koja vrsta učenja je primenjena u sledećem primeru - Pas
ulazi u kuhinju, čuje zveket posuđa i luči pljuvačku.
Koja vrsta učenja je primenjena u sledećem primeru - Dečak
se uplaši kad neko viče. Njegov otac često viče na njega. Dečak uvek doživljava
strah kada vidi oca.
_______učenje ili učenje napamet ima veliki broj odomaćenih naziva
među učenicima različitog uzrasta, ali svaki upućuje na to da je reč o ne baš
omiljenom poslu:“ bubanje“, „bubačenje“, „biflanje“, „drilovanje“.
Kada nastavnik pokuša da proveri da je izloženo gradivo
stiglo do učenika ili studenta tako što ih pita da li su razumeli, koju vrstu
problema imaju sa razumevanjem gradiva, on već uspostavlja kontakt i stupa u
interakciju sa njima.
Koja je osnovna funkcija učenja?