Predmet |
Poslovna informatika |
Oblast |
Grafika, digitalni mediji i multimedija |
1. |
Autor World Wide Web-a je: |
|
Linus Torvalds |
|
Bill Gates |
✓ |
Tim Berners Lee |
|
Steve Jobs |
|
2. |
Osnovni podaci multimedije su: |
|
Interfejs |
|
Softver |
✓ |
Tekst |
✓ |
Grafika |
|
Protokol |
✓ |
Video |
|
Hardver |
✓ |
Zvuk |
|
3. |
U odnosu na mogućnost upravljanja multimedija se deli na: |
|
Stalnu |
|
Povremenu |
|
Vitalnu |
✓ |
Linearnu |
|
Apstraktnu |
✓ |
Nelinearnu |
|
4. |
Point – veličina slova nekog teksta je definisana sa: |
|
1pt = 1/12 dpi |
|
1pt = 1/6 dpi |
|
1pt = 1/30 dpi |
|
1pt = 1/2,54 inča |
✓ |
1pt = 1/72 inča |
|
1pt = 1/30 inča |
|
5. |
Jezik za pisanje tekstova koji se razmenjuju Internetom je: |
|
C++ |
|
BASIC |
|
TCP/IP |
✓ |
HTML |
|
HTTP |
|
Java |
|
6. |
Karakteristike hiperteksta: |
|
Obavezno je linearan i hijerarhijski |
✓ |
Sadrži veze prema drugim tekstovima |
|
Ima ga premnogo |
|
Služi za header i footer |
|
Tekst koji prevazilazi A4 format strane |
✓ |
Ne mora da bude linearan |
|
7. |
Vrste statične slike kod grafike su: |
✓ |
Crteži |
|
Tekst |
✓ |
Grafikoni |
|
Video |
✓ |
Dijagrami |
✓ |
Fotografije |
|
8. |
Obeležiti moguće vrste grafike: |
|
tenzorska |
|
bajtovska |
✓ |
vektorska |
|
hijerarhijska |
|
tačkasta (deterministička) |
✓ |
bitmapirana (rasterska) |
|
9. |
Karakteristike bitmapirane (rasterske) grafike: |
✓ |
Slika je matrica tačaka (pikseli) |
✓ |
Zahteva puno memorije |
|
Zahteva malo memorije |
|
Sastoji se od koordinata i dimenzija geometrijskih oblika |
✓ |
Pogodna za fotorealističke slike |
|
Pogodna za dijagrame i grafikone |
|
10. |
Obeležiti karakteristike vektorske grafike: |
|
Slika je matrica tačaka (pikseli) |
|
Zahteva puno memorije |
✓ |
Zahteva malo memorije |
✓ |
Sastoji se od koordinata i dimenzija geometrijskih oblika |
|
Pogodna za fotorealističke slike |
✓ |
Pogodna za dijagrame i grafikone |
|
11. |
Rezolucija kod grafike je: |
|
Broj pointa (pt) po inču |
|
Broj pointa (pt) za 1/72 inča |
|
Horizontala i vertikala ekrana |
✓ |
Broj tačaka (piksela) po inču |
|
Dijagonala ekrana |
|
Broj linija koje se osvetljavaju |
|
12. |
Obeležiti formate podataka za grafiku: |
✓ |
.BMP |
|
.MP3 |
|
.MPEG4 |
✓ |
.JPG |
✓ |
.TIFF |
|
.MP4 |
|
13. |
Karakteristike kompresije sa gubitcima: |
|
Dekompresijom se u potpunosti vraća original |
|
Karakterističan je ZIP ili ARJ format |
✓ |
Kompresijom se gubi kvalitet originala |
✓ |
Zasniva se na redudansi originala |
✓ |
Karakterističan primer je MP3 format |
✓ |
Veći stepen kompresije proizvodi veći gubitak |
|
14. |
Karakteristike kompresije bez gubitaka: |
✓ |
Dekompresijom se u potpunosti vraća original |
✓ |
Karakterističan je ZIP ili ARJ format |
|
Kompresijom se gubi kvalitet originala |
|
Karakterističan primer je MP3 format |
|
Veći stepen kompresije proizvodi veći gubitak |
|
15. |
Vrste animacije: |
|
16. |
Skraćenica za računarsko modelovanje i proizvodnju: |
|
COM/MAN |
|
RAD/RAM |
|
CRM/CPM |
|
RDA/MAR |
✓ |
CAD/CAM |
|
CCC/MMM |
|
17. |
Digitalizacija obuhvata: |
|
Kaskadno predstavljanje |
|
Binarno sakupljanje |
✓ |
Odabiranje u vremenu |
|
Spektralno pomeranje |
✓ |
Kvantizaciju po amplitudi |
✓ |
Kodiranje |
|
18. |
Brzina odabiranja govornog signala minimalno je: |
✓ |
8KHz |
|
44KHz |
|
4KHz |
|
2KHz |
|
5MHz |
|
20MHz |
|
19. |
Brzina odabiranja muzičkog signala je: |
|
8KHz |
✓ |
44KHz |
|
4KHz |
|
2KHz |
|
5MHz |
|
20MHz |
|