Naziv predmeta: Nemački jezik 1 |
||||
Наставник: Katarina Nasradin/ Jovan Travica |
||||
Status predmeta: obavezan |
Godina: prva |
Semestar: zimski |
||
Broj časova (predavanja+vežbe): 2+1 |
||||
Cilj i ishod predmeta Cilj predmeta je razvijanje veštine slušanja, čitanja, pisanja i govora na nivou А1.1 prema Zajedničkom evropskom referentnom okviru za jezike, kao i upoznavanja sa kulturom i običajima Nemačke, Austrije i Švajcarske. Akcenat je na osposobljavanju studenta da razume i koristi jednostavne fraze iz svakodnevnog govora. Nakon završenog nivoa А1.1 student može da: predstavi sebe i druge, opiše sadašnje aktivnosti, svakodnevne obaveze i navike, objasni šta voli a šta ne voli od jela i pića, pozove nekoga na događaj (npr. u pozorište, bioskop, na utakmicu, rođendan), opiše svoju porodicu. |
||||
Sadržaj predmeta U okviru zimskog semestra predviđeno je da se pređu lekcije: Lektion 1: Hallo! Lektion 2: Wie geht´s? Lektion 3: Was kostet das? |
||||
Nedelja |
Tema/aktivnosti |
|||
I |
Abeceda glasovi nemačkog jezika. |
|||
II |
Pozdravljanje prilikom susreta i na rastanku. Predstavljanje drugima. |
|||
III |
Gradovi i države.Prezent pravilnih glagola. Intonacija. |
|||
IV |
Predstavljanje drugih. Lične zamenice. Zapisivanje imena. |
|||
V |
Bračno stanje, zanimanja, studije, raspoloženja. Red reči. |
|||
VI |
Kolokvijum I |
|||
VII |
Predmeti oko nas. Određeni i neodređeni član u nominativu. |
|||
VIII |
Predmeti oko nas. Negacija glagola i imenice. |
|||
IX |
Naručivanje i traženje računa. |
|||
X |
Ponavljanje. Prezent nepravilnih glagola. |
|||
XI |
Priprema za kolokvijum |
|||
XII |
|
|||
XIII |
|
|||
XIV |
Proslava rođendana. Pisanje pozivnice. Iskazivanje najlepših želja.Preterit glagola sein и haben. |
|||
XV |
Ponavljanje gradiva |
|||
Literatura: Udženički komplet (udžbenik, radna sveska i 2 CD-a na kojima su svi audio tekstovi iz radne sveske i vežbe izgovora): Köker, А. , C. Lemke, L. Rohrmann, T.Schering. 2002. Berliner Platz 1neu. Langenscheidt: Berlin. |
||||
Metode izvođenja nastave: prezentacije, grupni i individualni rad, rad u paru. |
||||
|
Poslovni fakultet
Naziv predmeta: Njemački jezik 1 |
||||||
Nastavnik: Katarina Nasradin / Jovan Travica |
||||||
Statuspredmeta:obavezan |
Година: treća |
Semestar: letnji |
||||
Broj časova (predavanja+vežbe): 2 +1 |
||||||
Cilj i ishod predmeta Cilj predmeta je razvijanje veštine slušanja, čitanja, pisanja i govora na nivou А1.1 prema Zajedničkom evropskom referentnom okviru za jezike, kao i upoznavanja sa kulturom i običajima Nemačke, Austrije i Švajcarske. Akcenat je na osposobljavanju studenta da razume i koristi jednostavne fraze iz svakodnevnog govora. Nakon završenog nivoa А1.1 student može da: predstavi sebe i druge, opiše sadašnje aktivnosti, svakodnevne obaveze i navike, objasni šta voli a šta ne voli od jela i pića, pozove nekoga na događaj (npr. u pozorište, bioskop, na utakmicu, rođendan), opiše svoju porodicu. |
||||||
Sadržaj predmeta U okviru letnjeg semestra predviđeno je da se pređu lekcije: Lektion 4: Wie spät ist es? Lektion 5: Was darf's sein? Lektion 6: Familienleben |
||||||
Nedelja |
Tema / aktivnost |
|||||
I |
Raspitivanje o tačnom vremenu. Saopštavanje tačnog vremena. |
|||||
II |
Raspored dnevnih aktivnosti. Dani u nedelji. |
|||||
III |
Prezent glagola sa razvojivim prefiksom. |
|||||
IV |
Vreme otvaranja i zatvaranja javnih objekata. |
|||||
V |
Dešavanja u gradu. Pozivanje i prihvatanje poziva. Delovi dana. |
|||||
VI |
Kupovina namirnica. Mere i težina. Boje. |
|||||
VII |
Jednina i množina namirnica. Određeni i neodređeni član u akuzativu. |
|||||
VIII |
Obroci u toku dana. Glagoli sa razdvojivim prefiksom. |
|||||
IX |
Kuvarski recepti i kulinarski saveti. Negacija imenice u akuzativu. |
|||||
X |
Nazivi za hranu u različitim oblastima nemačkog govornog područja. |
|||||
XI |
Odlazak u restoran. Modalni glagol mögen. |
|||||
XII |
Članovi porodice. Prisvojni član u akuzativu. |
|||||
XIII |
Godišnja doba i meseci. Datumi i redni brojevi. |
|||||
XIV |
Proslava rođendana. Pisanje pozivnice. Iskazivanje najlepših želja. Preterit glagola sein i haben. |
|||||
XV |
Drugi kolokvijum. |
|||||
Literatura: Udžbenički komplet (udžbenik, radna sveska i 2 CD-а na kojima su svi audio tekstovi iz radne sveske i vežbe izgovora): Köker, А. , C. Lemke, L. Rohrmann, T.Schering. 2002. Berliner Platz 1neu. Langenscheidt: Berlin. |
||||||
Metode izvođenja nastave: prezentacije, grupni i individualni rad, rad u paru. |
||||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)[1] |
||||||
Predispitne obaveze |
Poena |
Završni ispit |
poena |
|||
Predispitne obaveze |
10 |
Ispit (usmeni) |
30 |
|||
Kolokvijum I (test 1+2) |
15+15 |
|||||
Kolokvijum II |
15+15 |
Ukupno (70 + 30) |
100 |
|||
Način ocenjivanja |
||||||
Poeni |
Ocena |
|||||
51 – 60 |
6 (šest) |
|||||
61-70 |
7 (sedam) |
|||||
71-80 |
8 (osam) |
|||||
81-90 |
9 (devet) |
|||||
91-100 |
10 (deset) |